PODSJETNIK ILI DA SE NEZABORAVI: PRIKAZ FILMA “JEDAN DAN POGLAVNIKOVA ŽIVOTA”

Prikaz filma “JEDAN DAN POGLAVNIKOVA ŽIVOTA”, subota 8 srpnja 1978. u Redwood City, California.

Ogranak Hrvatskog Narodnog Otpora “DESETI RUJAN 1976.” je pozvalo gosp. Matu Tovila iz Toronta da nam dođe prikazati film “JEDAN DAN POGLAVNIKOVA ŽIVOTA”. FOX Kino dvoranu u Redwood City je pronašao član ogranka DESETI RUJAN 1976. gosp. Miljenko Dugandžijić. Mi smo kod upravitelja kinodvorane potpisali ugovor da nesmetano možemo staviti na oglasnu ploču kinodvorane oglas taj koji se vidi. Za taj dan bile su tri predstave, jutarnja, popodnevna i večernja. Na oglasnoj ploči se vide dva filma a treći je zakazan za 6 sati navečer. Vidi se: CROATIA DURING WW II JULY 8 = HRVATSKA ZA VRIJEME WWII SRPANJ 8. Ispod priložene slike pročitajte povezanu povijest Hrvata san Francisca kako je došlo do prikazivanja ovog filma “JEDAN DAN POGLAVNIKOVA ŽIVOTA”. Ispod oglasne table pri ulazu u kinodvoranu slika Mile Boban.
     Ogranak HNO “DESETI RUJNA 1976.” (da se zana i da se nezaboravi kako je i zašto skupina Hrvata San Francisca koncem veljače 1977. godine u kući Mile Bobana na adresu 2641 Hacienda st. San Mateo, California osnovala taj ogranak “DESETI RUJNA 1976”. Prilažem poveznicu koje sadržaj u detalje to pojašnjava, mo. Mile Boban, Otporaš.) https://otporas.com/ogranak-hrvatskog-narodnog-otpora-hno-deseti-tujna-1976-u-cast-akcije-zvonka-busic-i-njegove-petorke/
je ima proslavu DAN HRVATSKOG NARODNOG OTPORA u subotu 20 svibnja 1978. u jednoj modernoj talijanskog dvorani u South San Franciscu. Za tu prigodu smo pozva prof. Radicu Bogdana iz New Yorka da bude glavni govornik, što je on rado pristao. Preko hrvatskog radio programa u San Franciscu, kojeg je vodio i bio glavni i odgovorni urednik gosp. Ivo Vučićević za nekoliko subata davali smo plaćene oglase kako bi upoznali Hrvata sana Francisca i okolice za prikaz spomenutog filma. Odaziv je bio vrlo dobar, ali se je od te večeri 20 svibnja 1978. moglo primjetiti da skupina gosp. Ive Vučićevića oko Radio Sata se nije pojavila na toj proslavi DANA HRVATSKOG NARODNOG OTPORA.
     Gosp. profesor Radica Bogdan je dao jedan vrlo lijep prikaz povijesti borbe Hrvata za njihovu Državu Hrvatsku. Svoj govor je prof. Radica poslao uredništvu franjevačke novine DANICA u Chicago kojeg je ista objavila pod člankom: U SAN FRANCISKU MEĐU OTPORAŠIMA. Kada je gosp. Mate Tovilo taj članak pročitao, javio mi se da bi rado htio doći u San Francisco i prikazati nama Hrvatima San Francisca i okolice taj film “JEDAN DAN POGLAVNIKOVA ŽIVOT”. Mi članovi ogranka DESETI RUJAN 1976. smo rado na to pristali.
    Već od pet i pol sati na večr pred kinodvoranom se pojavilo nekoliko stotina znatiželjnih Hrvata i Amerikanaca. Rekao bih da je Amerikance najviše privukao naslov s oglasne ploče HRVATSKA ZA VRIJEME WW2. Ja sam bio na ulazu kao blagajnik. Mislim – koliko se još danas 26 srpnja 2020. sjećam – da je ulaznica bila 6 dollara. Prikaz filma je počeo u zakazano vrijem. Vladala je grobna tišina. naravno da je sve bilo na hrvatskom jeziku. Ja sam još uvijek bio na ulazu, kad najednom neki Amerikanci koji nisu upoće ništa razumijeli niti su znali o čemu se zapravo radi, dođoše k meni, naravno malo ogorčeni i zatražili svoj novac nazad. Vrlo rado sam im povratio novac, ispričao se za nesuglasnost i u isto vrijeme im pojasnio svrhu prikazivanja ovog filma. Nekolio njih je povratiolo navce kao dobrovoljni doprinos našij organizaciji, nekoliko njih se tada povratilo u dvoranu da do kraja vide prikaz filma.
    Dragi moj Hrvati i prijatelji hrvatske političke emigrantske povijesti ovo sam našo shodno iznijeti kao dio povijesti Hrvata u borbi za ponovnu Obnovu Druge Hrvatske Države, s jedne strane, a s druge strane želim kao povijestni dio Hrvata San Francisca i okolice koja je poznata kao Bay Area reći da se skoro nitko nije pojavio iz kruga gosp. Ive Vučićevića i njgova Hrvatskog Radio Sata.
    Niže priložena slika ima svoju svrhu. Na toj sliki se vidi gosp. Miljenko Dugandžijić koji je preko svojeg poznanstva sa nekim odgovornima kinedvorane FOX THEATER.
    Slikano u kući Mile Boban – Hillsborough -na Novu Godinu 1982. godine.
    Moj odvjetnik Dennis Roberts je htio upoznati Milana Bagarića prije nego se pođe na sud u New York 16 veljače 1982. Milan Bagarić je za Božić 1981 i Novu Godinu 1982. došao sa svojom suprugom Filminom i tri kćeri kod mene gdje smo zajedno imali razgovor s mojim odvjetnikom prije polazka u New York. Ova priložena slika potječe iz tog vremena.
    Na sliki s desna na lijevo: Nedjeljko Miličević, Mile Boban, Milan Bagarić, Miljenko Dugandžijić, Jerko Boban, Gršić,
Stoje s desna mojj brat Rafo Boban (1944-2004), Veselko Boban, Stipićev.
    Prilažem ovdje sliku tri službena papira države Kalifornije koja su potpisana 28 ožujka 1977. godine, dakle samo mjesec dana od osnutka ogranka na uspomenu Zvonka Bušića i njegovu petorku DESETI RUJAN 1976. Ova dozvola je igrala knjučnu ulogu na sudu u Njujorku hrvatskoj desetorki od 16 veljače do 15 svibnja 1982. Ako se dobro zagledate vidjet ćete pet podpisnika ove službene dozvole za rad HNO.

Objavljeno

u

autor/ica