PISMO 6 PROSINCA 2013. I ODGOVOR NA PITANJA PRIJATELJU HRVATU U PARIZ TOMISLAVU…

Pismo 6 prosinca 2013. i odgovor na pitanja prijatelju Hrvatu u Pariz Tomislavu… 
Fri 12/6/2013 2:10 PM
Bog! dragi moj Tomislave,

Tražio si od mene neka pojašnjenja. Na priloženom ćeš naći mnoge odgovore, poimenice na komentarima. Tebi ovo šaljem da vidiš moj prvi opis na mojoj stranici koju sam imao na sada nepostojećem portalu javno.com HRVATSKA I USTAŠTVO i  komentare. Ja sam bio jedan od komentatora na tom portalu javno.com. Mojim komentarima sam mnoge “ražestio” da tako kažem, da su mi savjetovali da otvorim osobnu stranicu. Kako nisam znao kako se to radi, preko privatnog sandučića jedna novinarka koja je bila i Administrator portala, mi je pomogla. Ovo je prvi broj, a, koliko se sjećam, izišlo ih je 168. Komentator Domobran, to sam ja. Kada imadneš vremena pročitaj pa mi javi.
Srdačni pozdrav tebi i tvojima.
Bog! Mile i Annie.

HRVATSKA I USTAŠTVO (1)

Pošto je naša Hrvatska patila preko sedamdestet godina da dodje do naše HRVATSKE ISTINE, Otporaš je odlušio otvoriti osobnu stranicu HRVATSKA I USTAŠTVO.

Želim otvoriti osobnu stranicu pod imenom HRVATSKA I USTAŠTVO. Odmah želim
naglasiti da ova ” kontroverzna ” tema nije tema za ikakove provokacije, već za ozbiljne polemike pa koliko god one kritične bile.

Sa moje, Otporaševe strane, ja ću – ne samo nastojati – nego biti toliko tolerantan da se neću dati izazvati/provocirati. Zato, uljudno i hrvatski, molim sve one Gradjane Novinare i ostale koji iz bilo kojih želja i motiva žele pisati, odgovarati, razglabati, ili ako to oni hoce nazvati ” bistrenje pojmova ” o ovoj temi ” Ustaštvo “, neka to bude na visini dostojanstva, na visine želje za saznati istinu o ovoj temi koja nam je toliko crnila nanijela na naše lijepo hrvatsko ime u zadnjih 65-70 godina. Otporaš će nastojati, stručno i uljudno, odgovarati na sva postavljena pitanja u svim svojim najboljim mogućnostima njegova znanja. Ipak, Otporaš si zadržava svako pravo ne odgovarati na bilo koje osobne i ine uvrijede, kao niti biti odgovoran za nečije opise i ideje izražene o spomenutoj temi.

Svi su pozvani na DIALOG O USTAŠTVU. Nitko nije isključen. Ima prostora za svakoga a (po)najviše za one koji budu tražili dlaku u jajetu. Ova tema o Ustaštvu je otvorena samo i jedinu zbog i poradi naše Hrvatske. Otporaš vas športski očekuje na dijalog o Hrvatskoj.

Objavljeno: 15.04.2009. u 18:04h

Ajoj… sponzoras 15.04.2009 19:19 h
kolega Otporašu koliko mi je drago da si postao GN, toliko mi nije draga ova tema… ali to je tvoj izbor i takvog ga poštujem. Kad bude neka druga malo vedrija i ljepša tema budem ti dao i dobru ocjenu ali sada ću se od toga suzdržati
Pozdrav!

Otporaš 15.04.2009 19:59 h
sponzoraš najiskrenija hvala na pozdravima. Ako ste pomno pročitali cijeli članak i shvatili težinu istog, dojam i svrhu otvaranja ove teme, onda ćete razumijeti SVE. Ova tema se tiče sviju nas, Hrvata, jer smo jedni bili žrtve ove teme Ustaštva na jedan način a drugi na
drugi način. Zato je neophodno potrebno čuti glas i drugog zvona. Dosta smo ga se naslušali sa svih drugih strana u zadnjih preko šesdeset godina. Molim, kolega sponzoraš, primite moje poštovanje i pozdrave, s iskrenom molbom da se ne ustručavate iznositi vaše dojmove i mišljenja o ovoj temi Ustaštvo. Ona je uistinu za to i otvorena.

sponzoras 15.04.2009 20:19 h
OK kolega..ja ću svoje iznjeti i to je mišljenje koje imam već dugo vremena. Kao hrvatski nacionali pokret, ustaštvo je između 1929. i 1941. bilo na tragu da zaista postane težnja hrvatskog naroda za samostalnost i da je kojim slučajem pokret ostao doslijedan, možda bi se i izrodio u nešto više.
No, samim koketiranjem sa nacistima, otvaranjem konc. logora, ubijanjem Srba, Roma, Židova, djece i staraca, ustaše su postale sve drugo samo ne pokret za stvaranje jedne normalne civilizirane države. Vjerujem da je bilo pojedinaca koji nisu odobravali barbarske metode u njihovim redovima.. no u globalu su od pokreta postali zločinci.

Kolega Otporaš, već sam nedavno to rekao ovdje, u mojoj široj obitelji bilo je predaka koji su zaklani ustaškim nožem bez razloga, a nisu bili ni Srbi,ni Židovi ni Romi, čak nisu bili ni naoružani i dovoljno sam toga čuo od starijih o tim “borcima” za Hrvatsku… Da je kojim slučajem bilo drugačije i da su umjesto komunista u ratu pobijedile ustaše, bojim se da bi od 45. nadalje bilo istih takvih jama i masovnih grobnica kao danas ..samo sa kostima drugih ljudi. Ne mogu prihvatiti ni crne ni crvene kao ponosnu povijest mojeg naroda, već kao jednu veliku sramotu i povijesnu mrlju, do koje nije trebalo doći… možda, ne znam. No povijest ne možemo mijenjati.

Za mene je Hrvatska bila okupirana do 90tih. Sve prije je tužna povijest koja se nadam neće ponoviti… i slobodu Hrvatske ja ću uvijek računati od kraja Domovinskog rata. Isto tako i moja djeca.

Otporaš 15.04.2009 21:07 h
sponzoras. Drago mi je da ste iskreno i nada sve odvažno iznijeli vaše mišljenje. Najprije mi je uistinu žao šta se je dogodilo u vašoj užoj ili široj obitelji, rodbini. S jedne strane, ako će vam moja isprika donijeti imalo olakšica, onda se u ime Ustaških zločina nanešenih
vašoj obitelji, ispričavam. S druge pak strane, vi kolega sponzoraš, ćete razumijeti da će meni biti skoro nemoguće povijesno odgovoriti na sva vaša postavljena pitanja u ovome članku i opisu, jer bi se oduljilo, a kada je nešto dugo čitati, ljudi jednostvno priskoče preko
toga i pridju na nešto drugo. Ja ću ipak nastojati, a vama kao i drugima preporučujem da napravite kopije mojih opisa u kojim ću nastojati iznositi ono što ja o tome znam.

U prvom redu Hrvatska nije nastala poradi Ustaštva, već obratno. Ustaštvo je nastalo zbog Hrvatske koja je bila pod čizmom srpskog kraljestva i srpskom dinastijom. Osnutkom Ustaškog pokreta 1929 godine počeo se je dizati hrvatski bunt protv kraljevine Jugoslavije. U Ustaškim pravilima iz 1932. godine ništa ne stoji o nacizmu, fašizmu, komunizmu, nekim osvetama, ubijenjima, koncetracionskim logorima, i sl. Sve što tu stoji, u tim Ustaškim pravilima, je borba za ostvarenje Nezavisne (netko je danas i protiv ove riječi) Države Hrvatske, NDH. I vjerute mi da bi ona, NDH, bila Nezavisna da nije bilo KUKE I MOTIKE
protiv naše Hrvatske, ne toliko sa sastrane talijanskih fašista i njemačkih nacista, koliko od strane komunističko/jugoslavensko nahuškanih domaćih NOB boraca, i to odmah u početku, prije svih konc. logora, prije svih žrtava, itd. Ovdje se uvijek treba postaviti jedno
ozbiljno pitanje: Šta bi bilo da nije bilo srpskih četnika i jugoslavenskih partizana??? Odgovor je JASAN I JEDNOSTAVAN: Nebi bilo rata. Hrvatska država bi se razvijala kao što su se sve druge države razvijaju kada se ropstva oslobode, i tada bi uistinu bila naša hrvatska prava NEZAVISNA DRŽAVA HRVATSKA, NDH za sve njene žitelje.

colonia.tino 15.04.2009 22:29 h
ovo od sponzorasa
“Za mene je Hrvatska bila okupirana do 90tih. Sve prije je tužna povijest koja se nadam neće ponoviti… i slobodu Hrvatske ja ću uvijek računati od kraja Domovinskog rata. Isto tako i moja djeca”

..odlična je konstatacija, kada čovjek odbacuje svako zlo, bez predrasuda, tog čovjeka vrijedi saslušati i cijeniti njegovo razmišljanje…svaku čast kolegi…

Dragi kolega Otporas, drago mi je što si sa nama, samo nastavi, ja bih dodala, mi moramo istražiti našu povijest od 1941-1945 bez ikakvih ideoloških predrasuda i crvenih, komunističkih podvala…

sponzoras 15.04.2009 23:29 h
Otporaš. Znam zašto je došlo do ustaškog pokreta, no znam i zašto je došlo do partizankog pokreta. Mislim da je s današnjeg stajališta nepravedno osuđivati bilo koga tko se našao na bilo kojoj strani u bunilu tog rata pred skoro 70 godina. Informacija nije bilo kao danas,
edukacija je bila na nižem nivou a ljudi su se snalazili kako su znali. Jedan moj djed bio je u mađarskoj vojsci pod prisilom, drugi u njemačkoj isto tako.. kako bi sačuvali živou glavu išli su tamo gdje su znali i umjeli, a momci od 19 godina i nisu baš u to doba mogli znati što je najbolje i najmoralnije itd… mislim budimo realni, nama je lakše danas u doba informatike i Intereneta donositi neke sudove nego njima tada..

Bio bih najsretniji da je i tada, u doba tog rata postojala frakcija koja se borila za Hrvatsku, ali ne način na koji su to Pavelić i njegovi radili sprovodeći rasističke zakone i ubijajući ne-Hrvate, a po nalozima nacista s kojima su šurovali. Ako su to i radili pod hrvatskim stijegom i imenom ja ih se sramim.. ne Hrvatske, ne stijega i grba jer su oni stariji i od Pavelića i od Broza, već onih koji su mržnjom i ubojstvom propagirali neke svoje ideje, pa makar to bile i državotvorne ideje o samostalnoj Hrvatskoj. Kasnije, nakon sloma NDH, u ime nekih drugih režima opet su patili oni koji se nisu uklapali u određene kalupe… i to je najporaznije u cijeloj priči. Ponosan sam na mnoge heroje iz naše povijesti, na Jelačića, Zrinske, Gupca,.. jer svi su oni imali donekle u sebi, manje ili više ideju o slobodi… sad ovisno o epohi i stremljenju, načinima i idejama kako do nje doći.. no u novijoj povijesti, krvavi komunistički režii ustaški rasizam su dvije sramote koje se nisu trebale desiti… a opet, desile su se.

Po meni nije se sramota posramiti takvih stvari, već odlika velikog naroda. Pogreške treba ponekada priznati i jasno reči da nije sve bilo u redu u povijesti. A nije. Htjeli mi to priznati ili ne.

Iskreno, više volim gledati u budučnost i raditi na sadašnjosti nego se stalno vraćati u prošlost. Ovo sada i ono sutra mogu mijenjati na bolje, a ono od jučer ne mogu. Znam da je nekim ljudima teško potisnuti prošlost u zaborav, no u ime sebe i svoje djece ponekad taj trud donosi jako velike rezultate… štoviše iznenađujuće. Ja sam, kolega Otporaš kao i vi u dijaspori već neko vrijeme i cijelo to vrijeme sam se trudio biti ambasador Hrvatske na najbolji način na koji znam i umijem. I mislim da sam u 9 godina to dobro radio i da sam
uspio. Ali sam i realan i uvijek ću ukazivati na stvari koje mislim da nisu u redu.

Nije me briga o kome se radi, kako se zove, koje je vjere, nacionalnosti, političkog uvjerenja, spola, boje kože… to je ono što su mi moji roditelji usadili i na čemu sam iiskreno zahvalan. Ako ću radi toga trpiti žrtvu, neka.. i to je sastavni dio života. Isto tako ne radi podjele među ljudima po navedenim kategorijama, jer to nije
ono u što vjerujem.

No da ne duljim i da ne ispadne ovo kao esej o meni, ukratko, želim samo reći da kod ljudi gledam neke druge kvalitete, a do toga se ne može uvijek lako doći, jer ponekad i trebamo zaslužiti da bi nam ljudi dali ono najbolje iz sebe. Na žalost, te su vrijednosti danas jako
zanemarene.

Eto, nadam se da neće biti zamjerke na ovoj “salati” misli, uhvatila me inspiracija i rekao sam sve što mislim. Ugodnu večer želim i pozdrav

Domobran/Otporaš 15.04.2009 23:42 h
Ne želim ići u osobnost. Ona razžalošćuje svakoga pa tako i mene, jer sam od krvi i mesa. Sve što želim reći je to da mi je majka imala petnaesterto (15) djece i meni rekla jedne zgode: Moj sinko, ja sam breme nosila (bila noseća) 10 godina. Roditelji mi nisu znali ni
čitati ni pisati. Kao takovi su i umrli. Za volju mojih roditelja i odgoj koji su mi dali, iznosit ću što znam o temi Ustaštvo, a što vi za sigurno ne znate, bez ikakvog farbanja. Bio sam žrtva Ustaštva kao djete Ustaše, iako moj otac nije bio Ustaša. Bio je Domobran. Bio sam
žrtva i komunizma i jugoslavenstva. Zato sam demografski izgubljen za Hrvatsku, a zna se zašto. Doživio sam svašta, da ne kažem mnogo. Zato pozdravljam sponzoraša, broken

i druge koji će me razumijeti. Dozvolite mi spomenuti šta je nedavno rekao Ivan Zvonimir Čičak: Samo me metak može zausteviti. Ova Čičkova izreka se može odnositi na moge nas, hoću reći na one Hrvate koji su spremni sve žrtvovati za Hrvatsku
Molim, samo se vi javljajte. Ja ću nastojati odgovoriti i pomoći
ISPRAVITI KRIVU DRINU koliko god mogao.

Domobran/Otporaš 15.04.2009 23:59 h
sponzoras najiskrenija hvala na lijepu opisu. Sve je onako kako ste napisali. Potpisujem od riječi do riječi! Smao ovako se može doći do naš hrvatske ISTINE. Sponsoras, ja ovo vama pišem i plačem. Mojih šestero djece koja nisu imala priliku se roditi u mojoj dragoj i voljenoj Hrvatskoj, me uvijek pitaju: Tata, zašto ti nama ne pričaš zašto si ti kao
maloljetnik morao napustiti Hrvatsku. Mnogo sam im pričao i, rekao bih da im nisam uspio “utuviti” u glavu sve ono što ni današnji mnogi Hrvati ne mogu razumijeti. Zato, i samo zato, sam otvorio ovu stranicu Hrvatska i Ustaštvo kroz koje da osvijetlimo ono što je bilo ne osvjetljeno, a ne da Ustaštvo branim Ustaštvom, naprotiv, ja Ustaštvobranim Hrvatsku.

east zagreb 16.04.2009 00:01 h
Slažem se i sa Otporaševim i sa Sponzoraševim ocjenama ustaškog pokreta i razdoblja u kojem je postojao.

Samo za razliku od Sponzoraša mislim da je itekako potrebno “vratiti” se u prošlost. Ne zato da bi u njoj ostali, već upravo suprotno, da bi je se oslobodili i krenuli naprijed. Prošlost treba temeljito pretresti i rasčistiti, povesti javnu raspravu, iznijeti sve činjenice, uzeti u obzir okolnosti, dopustiti kritički pristup bilo kojem razdoblju i bilo kojoj ideologiji, imati jednake kriterije itd.

Nema na svijetu naroda ni države koja je prosperirala, a da nema rasčišćenu prošlost i konsenzus oko nje. Mi nemamo rasčišćenu prošlost i zato imamo tako duboko podijeljeno i
shizofreno društvo. Kako riba uvijek smrdi od glave, tako je i u našem slučaju jedan od
glavnih remetilačkih i destabilizirajućih faktora, predsjednik Mesić. Upravo nas on stalno vraća u prošlost, ali ne radi raščišćavanja i smirivanja, već upravo radi stvaranja novih napetosti i podjela. On nas vraća u prošlost tako da reciklira stare laži, otvara stare rane    i ne dopušta da završi 2. svj. rat među Hrvatima. Ja se nadam da će nas slijedeći                predsjednik “vratiti” u prošlost i povesti pravednu javnu raspravu nakon koje u budućnosti više ne će biti podjela i napetosti među Hrvatima.

colonia.tino 16.04.2009 00:10 h
Apsolutno podržavam sve tri kolege koje su pisale ovdje, s time da je sponzoras odlično opisao u dugom komentaru svoje osjećaje prema režimima te nabrajajući hrvatske velikane, svi oni stoje, ja bih još dodala i pokojnog predsjednika Tuđmana, neka se nitko ne naljuti, ali mislim da je on uz Starčevića i Radića najveći.. A east je ispravno, barem po meni, detektirao pogrešnu, sramotnu politiku trenutnog predsjednika Stjepana Mesića..

sponzoras 16.04.2009 00:18 h
East to je jedan dugi i naporni proces, a mi, generacije s kraja 20 i početka 21. stoljeća budemo li ga počinjali među nama, nećemo puno postiči… previše smo zaglibili da bi smo na silu to pokušali ispraviti. Velika konfuzija vlada u glavama Hrvata, a to je razumljivo, s obzirom na sve što se dešavalo u zadnjih stotinjak godina, i još se dešava. Ne vjerujem da ijedan novi vođa ovih generacija može išta napraviti, ma koliko karizmatičan bio, koliko
objektivno pristupio problemu.

Ali stvari mogu ispraviti… naša djeca. Oni koji dolaze, oni koji će na neki novi način, nadam se neopterečeni duhovima prošlosti sagledati stvari. Opet, na nama je da im dopustimo da budu neopterečeni, jer ako to ne učinimo, opet ćemo učiniti istu grešku.
Za nas je možda kasno za takve velike zahvate, za njih nikako nije…a vrijeme će učiniti svoje, jer ono je ovdje najpotrebnije.

sponzoras 16.04.2009 00:29 h
Otporaš shvaćam vašu poruku, jasno mi je, kao što mi je jasno bilo kad sam slušao djedove priče o sibirskim zimama i borbi sa Rusima. To nije bio njegov rat, ali ga je uvukao u sebe kao crna rupa. Srećom, preživio je i smrzavanje, jer da nije, ne bih ni ja sada bio ovdje.

Kolega Otporaš iako se u nekim vašim stavovima ne slažem, ipak vam poram priznati da ste uporni i da iznosite mnoge nama mlađima nepoznate stvari. To govorim zato, jer zapravo, svatko od nas uvučen je u neke ratove, da li krvave, verbalne, moralne… to svi prolazimo u nekom periodu života. Netko iz njih izađe, netko ostane zauvijek a nekoga ubiju, fizički ili mentalno.
Iskustva su individualna, samo nama znana,.. i ako naučimo jedni druge
prihvatiti znajući da naša iskustva nikada neće biti kao ona drugih
ljudi, a opet ih kao takve prihvatimo… mislim da smo na dobrom putu.
Ali to je moje mišljenje, možda me jednog dana netko razuvjeri, ne znam…

east zagreb 16.04.2009 00:41 h
Sponzoraš vidiš ja sam inače pesimističan u vezi nas Hrvata, kad vidim kakvi smo sami prema sebi, koliko sami sebe ne poštujemo, kako lako gutamo tuđe laži, kako slabo pamtimo, kako stalno tražimo strane gazde itd. Međutim, što se raščišćavanja prošlosti tiče mislim da bi se to dalo relativno lako i bezbolno provesti. Samo treba povesti otvorenu i
ničim ograničenu javnu raspravu. Naravno, nisam mislio da će jedan čovjek, neki budući vođa to sam riješiti. Još manje mislim da bi bilo što trebalo nametati ili na silu pokušavati. Jer upravo je ovakvo stanje koje sad imamo rezultat silom nametnutih “istina”.

Politika je ta koja određuje sve i od koje ovisi bilo koji segment društva. U tom smislu sam mislio na nekog budućeg predsjednika. Ne da će on ili bilo koji političar donijeti smirenje i završiti 2. svj. rat. To je u prvom redu zadaća povjesničara, a onda i svih ostalih. Ali politika odnosno političari su ti koji moraju omogućiti da profesionalci mogu raditi svoj posao, da se rasprava povede i da se dođe do konsenzusa.

Otporaš 16.04.2009 00:56 h
ivam čitati vaša mišljenja, koja su hrvatska mišljenja. Najradije bih želio sa vama biti negdje u kafiću i platiti vam piće da se pipričamo i ispričamo. Imam više molba a jedna od njih je ta da nastojite po vašim vremenskim mogućnostima sve kopirati o čemu budem
pisao, jer ću iznositi onaka kako ja to znam sve ono što su drugi pisali o našoj zajedničkoj stvari, zgodama, nezgodama, ratu i zbivanjima, a danas ih medju nama živima više nema.
Nadodajem: Na mladjima svijet ostaje!

matrixdc 16.04.2009 08:18 h
Stjepan Mesić, NDH nostalgičari ne pitaju koliko su nevinih ljudi likvidirale grupe koje su harale do 1951. Prilično žestoko reagirate na priče o pronađenim grobištima, za koje
mnogi pretpostavljaju da su posljedica obračuna komunističkih vlasti s nevinim ljudima nakon rata.

– Kad se raspala NDH i kapitulirala Njemačka, mnogi su se pripadnici raznih kvislinških formacija – četnici, nedićevci, ustaše, Rupelovi domobrani – razmiljeli po cijeloj Jugoslaviji. Bili su naoružani i opasni. Ozna je imala zadatak razoružati te formacije. Nisu to bili
pojedinci, nego grupacije. Ja sam, primjerice, bio u vlaku, nakon rata, kada je šezdesetak naoružanih ustaša na konjima zaustavilo vlak i izvuklo neke od ljudi i znam što se sve događalo. Do 1951. razne su grupe s oružjem hodale i mnogi su ljudi likvidirani u njihovim
napadima i obračunima. Meni je zanimljivo da se ovi NDH nostalgičari ne pitaju koliko je takvih ljudi stradalo. Jesam za to da svatko odgovara za svoj zločii da se ratni zločini procesuiraju, ali ne može odgovarati onaj tko je dobio zadatak da neutralizira grupu koja
ubija odbornike, predstavnike vlasti, civile i na kraju pljačka i pali državnu imovinu. Ali kada sada slušate NDH nostalgičare, ispada da su to sve bili nevini ljudi, a onda su došli neki komunisti koji su ih likvidirali.

east zagreb 16.04.2009 10:13 h
Evo upravo naš dežurni udbaš Matrix potvrđuje ono što sam rekao o destabilizirajućem faktoru Mesiću. A mene čudi kako se jugonostalgičari ne pitaju otkud tim hrvatskim
borcima tolika podrška stanovništva kada su oni kako Mesić i Matrix lažu, eto bez razloga ubijali ljude? Neka se zapitaju otkuda je tolika podrška križarima bila u inače mirnim i      pitomim krajevima Podravine i Bilogore gdje se godinama borio Rafael Boban sa svojim “crncima”? Odgovor bi im mogao dati zločinac Josip Manolić koji je u to vrijeme bio gospodar života i smrti i odgovoran za mnoga komunistička zvjerstva. Za područje zapadne Slavonije pojašnjenje bi mogao dati sam Mesić, čiji je otac na tom području bio jedan od glavnih krvnika.

colonia.tino 16.04.2009 10:39 h
Stipe Mesić: “…evo zore, evo dana, evo Jure i Bobana …” Nekoć mu je to omiljena pjesma bila..

colonia.tino 16.04.2009 10:43 h
east točno, pogotovo u znamenitoj bitci za Koprivnicu 1944. godine, to je bio najveći

sukob između hrvatske i partizanske vojske.. Od tuda je ostala legenda u narodu i od tuda podrška križarima, sam je Šibl zapisao u svojim dnevnicima nešto o tome i to veoma objektvno…

Domobran/Otporaš 16.04.2009 11:19 h
Crvena krpa. Koliko god španjolski bik je alergičan na crvenu krpu, rekao bih da su jugonostalgičari još alergicniji na Ustaštvo i na sve ono zašto se je Ustaštvo borilo, a to je bila Hrvatska. Ne, ništa drugo nego HrvatskaI oni hrvatski borci koji se na Bleiburgu nisu
predali i odložili oružje i nisu otišli na KLAONICU, nego u hrvatske šume boriti se, opet, ZAŠTO ??? ZA HRVATSKU. Šta bi matrix i kompanija govorili da su to bili Kinezi Mao Tso-tong-a vojnici koji su toliko (za)voljeli Hrvatsku i borili se za nju. Vjerujem da bi im matrix i
kompanija i spomenik digli. To ti je tako kada se svojega i svoje mrzi.

Janica 16.04.2009 12:07 h
Otporaš drago mi je da si otvorio svoju stranicu. Žao mi je što si ostao zarobljen u jednom teškom prošlom vremenu. Zašto stalno čeprkati po prošlosti i čupati njene duhove? Jel nešto mijenja DANAS u našoj zemlji saznanje- čiji je nož bio krvaviji, jednog ustaše ili
partizana?

colonia.tino 16.04.2009 12:12 h
Ja se s Janicom bi i mogla složiti, međutim o tome treba govoriti dok se odgovorni za nedjela ne kazne, “crni” su uglavnom svi odgovarali, “crveni” nisu..i to je žalosno..kad svi budu kažnjeni za svoje zločine, tek tada pustimo povjesnicarima da daju neometano od politike svoje povjesne sudove..

..kako STJEPAN MESIĆ , bivši “fašista” i sadašnji “komunista” kaže:

“… mi smo dva puta pobjedili, prvi puta kada su nam sile osovine
priznale državu, a drugi puta… ”

sponzoras 16.04.2009 12:13 h
Janice nož koji je klao nevinu djecu, starce, majke, očeve, mlade ljude… sve one koji nisu bili po volji koljačima, je isti. Dok se percepcija zločina ne svede na razumljivu razinu većini. Onda nemamo što tražiti u ovakvim temama, odnosno vrtit ćemo se ukrug zauvijek.

Mogu danas postati Majka Tereza i boriti se za najpravedniju i najmoralniju stvar na svijetu, usrećiti time milijune ljudi, a ubijem li u ime te ideje ijednog nevinog čovjeka, postajem najobičnji ubojica i koljač. I točka.

east zagreb 16.04.2009 12:35 h
Apsolutno se slažem sa Sponzorašem. Ali bi se čak i sa Janicom složio, ali pod uvjetom da postoji jednaki kriterij u ocijenjivanju ustaštva i komunizma. Međutim, upravo na kriterijima sve staje i pada u vodu.

Kada netko kao Otporaš iznese svoje stavove tada je to vraćanje i čeprkanje po prošlosti, ali kada netko kao Mesić iznese svoje stavove ili kad Lokica objavi Titinu bistu i hvali se njome, tada to nije vraćanje u prošlost već nešto samo po sebi razumljivo. Upravo nas ta
dvostruka mjerila u pristupu prošlosti sprečavaju da završimo 2. svj. rat. Dok god se o prošlosti ne progovori otvoreno, bez zadrške i uz jednaka mjerila ne ćemo imati mira. Bez obzira jeli od rata prošlo 10 ili 1000 godina. Koliko god nešto prikrivali i potiskivali uvijek će nas stizati duhovi te neraščišćene prošlosti.
O tome se i radi.

Domobran)Otporaš 16.04.2009 13:11 h
Meni uopće nije stalo “čeprkati i brčkati” po prošlosti. Što je meni stalo – to sam ovdje iznio mnogo puta – je to da iznesem što više podataka o toj i iz te prošlosti o kojoj se najviše zna to što su drugi o nama pisali. Navest ću jedan primijer. Imao sam priliku u Dallas-u susresti jednog Francuza po imenu Eugen 12 kolovoza 2008. godine. Nikada tog čovjeka nisam prije vidio, niti mislim da ću ikada imati priliku ga opet sresti. Čim smo se upoznali i pozdravili, rekli jedan drugome odakle smo, našto sam ja rekao da sam Hrvat, on se strese, začudi i kaže da nisam slučajno iz Jasenovca. Na moje (za)čudjenje pitam ga kako i od kuda on to zna. Našto on kao iz rukava. Nedavno je umro vaš Dink Šakić, koji je svaku vrstu zlošina činio u Jasenovcu. Pitam ga gdje je on to saznao. Kaže na interneru, našto sam mu rekao da se na internet može staviti, i to nekontrolirano, mnogokoje šta, svašta i
svačega. Pričali smo nekoliko sati. Kada sam mu počeo nabrajati njegove francuske vlade zločine koje su oni činili nad Alžircima od 1954-1962 godine, začudjeno me gledao i pitao; kako to da ja znam više o tome nego on. Kada sam mu rekao izvore, zapanjio se i ušutio. Eto dokle može stići neprijateljska promidžba, i kao što je Lenjin rekao da je propadanda najjače oružje. Ja ću samo nadodati: Gdje PRAVDA ŠUTI, ZLI DUHOVI CARUJU!

gustirna 16.04.2009 21:25 h
Otporašu cijenim vašu neizmjernu brigu za neovisnom državom hrvatskom. predpostavljam da ste dobar i iskren čovijek koji nikom nebi napravio zlo ali vam moram reći da gradjenje neke hrvatske 21.stoljeća ne možemo bazirati ni na crvenom fašisti titu ni na crnom fašisti
paveliću. nova hrvatska trebala bi se bazirati na krunici i krvi dragovoljaca domovinskog rata.

Otporaš 16.04.2009 22:02 h
gustrina…Potpuno se slažem sa vašom izjavom i sa svim onima koji tako misle, a njih ima na milijune i ja sam sa njima. O čemo se ovdje radi je to da se izvuku one činjenice iz prošlosti o kojima vi niste smijeli znati niti čuti. Na sreću ja sam imao priliku toga mnogo čuti od svjedoka (koji danas nisu više živi) koji su bili u mnogim dogadjajima o kojima se treba znati a koje je jugoslavensko/beogradska čaršija, ne samo da je krila od vas, nego vam prikazala kako je ona to htijela. Dok ovo pišem, imam pred sobom feljtone VUS-a koje je pisao Oznaš Mato Rajković ” Povijest na optužničkoj Klupi (6)” od 18 ožujka 1970 godine.

Moj dragi kolega gustrina i svi ostali koje ovo zanima, da vam je to vidjeti i pročitati, tek tada bi znali kako se je sa Udbaško/partijske linije pisalo i serviralo našem Hrvatskom Narodu. Najveća glupost koja bi se mogla desiti Hrvatskoj je da joj se prošlost povrati. Koliko god to nije moguće, još više to nam nije ni potrebno. Šta je danas potrebno, dok se masovne grobnice pronalaze i otkrivaju, OTKRITI ISTINU, našu Hrvatsku ISTINI. To je sve, dragi kolege što ja, Otporaš, želim na ovim stranicama iznijeti, ništa više
i ništa manje..

colonia.tino 16.04.2009 22:21 h
Slažem se sa razmišljanjem i gustirne i Otporaša, Hrvatska je utemeljena u Domovinskom ratu, ali zbog budućnosti moramo saznati potpunu istinu što se događalo u našoj prošlosti, kako bi se eventualni krivci kaznili i kako se zlo nikada nebi ponovilo.

matrixdc 16.04.2009 22:58 h
Otporaš ovdje vidim gomilu balavaca koji nemaju pojma o čemu govore, to su čuli iz druge ruke ili treće. Cijenim tvoje mišljenje ali ne da nisi u pravu već pišeš povijest kakvu bi ti htio da jest, na tvoju žalost a moju sreću upravo je suprotna. Ova mlađarija ne da se nije
rodila nego se nije ni učinila u očevim jajima a ovdje pričaju kao vrsni povjesničari. Dobro, opće poznato društvo malograđana frustriranih ali opsesivno kompulzivnih.

east zagreb 16.04.2009 23:21 h
Matrix kada mi balavci ne znamo, daj onda ti kao stara kljusina koja je tada valjda odavno bila rođena i sudjelovala u 2. svj. ratu, reci iz prve ruke kako je bilo.

Ti toliko imaš pojma o čemu govoriš da kada bi bilo po tvom, ukinuo bi se studij povijesti, povjesničari kao struka bi nestali, a sve knjige koje se tiču povijesti starije od 50 godina bi bile odbačene kao beskorisne. Jer tko može pisati o npr. srednjem vijeku? Pa tko je tada bio rođen? Ili bar u očevim jajima?

Domobran/Otporaš 17.04.2009 12:48 h
matrixdc. Zato čovjek ima dva oka. Nekada se dogadja da jednim vidi jednu a drugim drugu stvar u potpuno drugačijem smislu i obliku. Kao u kinu, na primjer. Isti film gledamo skoro puna dva sata, kada izidjemo iz kina, svaki ide svojoj kući, priča dogadjaje iz filma na onaj način kako je on to uočio, zapamtio…Tada se sastanu druga dvojica/trojica,
pripričavaju o tom filmu kojeg nisu uopće vidjeli, ali svaki, opet, onako kako su im ova prva dvojica ispričala. Tako nekako se može razumijeti i matrixa što misli onako kako je rekao: “…da na njegovu sreću je upravo suprotno…” misleći što Otporaš iznosi i piše, kao što se na isti način može razumijeti i Otporaša i njegovo iznošanje povijesnih činjenica.

sponzoras 17.04.2009 15:44 h
Ako već imamo dva oka, znači li to da jednim širom gledamo u ono što želimo vidjeti a drugo zatvaramo pred stvarima koje ne želimo vidjeti? Možemo godinama vrtjeti temu koliko su temelji ustaštva bili pošteni,moralni,domoljubni,kad je na kraju ispalo je Pavelić
rasističkim zakonima i ubojstvima sprovodio to “domoljublje.” Ista stvar vrijedi i za komuniste koji su promicali idealizam koji je u osnovi bio vrlo dobar, teoretski, no praktično se pokazao kao veliko zlo. Ne bih se ponavaljao što sam gore pisao… ali ukratko, ubojice NE podržavam,taman da se radi o mojim najmilijima, NE idoliziram one koji sprovode realizaciju svojih ideja metkom ili nožem protiv neistomišljenika,i SVAKI nevini život je vrijedniji od bilo koje ideologije.

Po kojem je onda načelu Pavelič veliki domoljub i krščanin ako su mu ruke bile krvave u ime njegovih ideja? Ja takva načela, etiku i vjeru ne poznajem… barem me nitko tome nije učio.

Domobran/Otporaš 17.04.2009 16:50 h
sponzoras opet ponavljam da se slažem što ste rekli i na pisali. Tu nema nikakove dvojbe. Još manje u mojim opisima ima ikakovih želja za prilijevanje nečijih misljenja na moju stranu. To nije potrebno niti je to ikakova svrha mojih opisa. Svrha mojih opisa je ta da po
mogućnosti redosljedom, kronološkim putem, iznesem one činjenice za koje sam čuo, o kojima sam mnogo pročitao, koje sam prikupio i sa jedne i sa druge strane, mnogo puta nastojao usporediti i jedno i drugo kako bih lakiše došao do osobnog zaključka: Zašto je to moralo sve tako biti???

Čaša hrvatskog GNJEVA se je pošela puniti 5 prosinca 1918. godine kada su srpski vojnici na pločniku Jelačićevog trga poubijali 14 hrvatskih vojnika i mnoštvo ranili. Ta čaša GNJEVA se iz dana u dan sve malo po malo punila dok se nije napunila….

Sponsoras, moje mišljenje koliko god ono bilo identično vašemu, ili čak oprečno, neće zaustaviti kotač povijesti. Naprotiv, svi mi trebamo, zajednički, svak na svoj način pomoci nadopunjati da naša hrvatska povijest konačno bude pisana po nama Hrvatima, a ne strancima koji će nam servirati ono što oni hoće, bez nas i protivu nas, kako je
to bilo u zadnjih stotinjak godina.

sponzoras 17.04.2009 17:24 h
Kolega Otporaš a jeste li sigurni da su svi Hrvati, ili barem većina spremni prihvatiti istinu, kakva da je ona god? Bila ugodna ili neugodna… mislite da je većina spremna prihvatiti da su neki njihovi preci bili ubojice, na ovoj ili onoj strani? Osobno smatram da nismo još na tom nivou, niti kao narod niti kao pojedinci.. govorim i u svoje ime, jer istina koju znam o svojim precima nije takva da bi me sada mučila, no i to se može promijeniti i ne znam koliko sam spreman s time se suočiti ako bi se neke stvari pokazale drugačijima nego jesu.
Zato sam već rekao, da će to lakše podnijeti neke buduće, poviješću neopterečene generacije… i zato ponavljam da mlade koji dolaze ne trebamo opterečivati time, već im pomoći da grade bolju sadašnjost i budučnost. Eto, to je moje mišljenje o svemu.

Domobran/Otporaš 17.04.2009 18:42 h
Dragi kolega sponzoras i sa tim se slažem. Treba svakako računati i na to da svi Hrvati još nisu sazrijeli saslušati živu istinu, kao, na primijwer, kada doktor pacijentu kaže da je prognoza otkrila da on ima zloćudni rak. Svakako da to nitko ne želi čuti niti imati. Ali, ISTINA ostaje ISTINA, kao što i u svakom stablu ima kipova/likova koje samo dobar kipar/umijetnik može otkriti/isklesati, iako smo mi kao cijelina tuda prolazili toliko puta i nismo ništa uočili i opazili. Neće biti lako, ali, nemojte mi zamjeriti, ja ću početi, ako treba biti i prvi. Dokle ću stići, ne znam.

Domoljub 6.08.2009 18:00 h
Otporaš nema tome dugo da sam na ovom portalu. Pročitao sam nekoliko tvojih opisa. Sve što mogu reći je to da se u sveme, potpuno u sveme, slažem. Što (po)neki komentatori iznose svaja negodovanja o tvojem opisivanju, to je njihovo pravo koje ih odaje da su razočaranu u hrvatstvu.

colonia.tino 7.08.2009 02:30 h
Puno smo toga naučili kroz tvoje opise kolega Otporaš, i puno vremena je prošlo od prvog teksta, a tema je opet aktualna. Kao i uvijek.
Hvala…

Domobran/Otporaš 7.08.2009 02:56 h
broken. Najsretniji bih bio kada bih mogao “isprazniti” moju vreću povijesnih dogodovština koja su kroz zadnjih pet-šest desetljeća bila zabranjivana, a toliko su vitalna za naš hrvatski identitet u pojašnjavanju mnogih iskrivljenih činjenica na štetu našeg hrvatskog
naroda.