ODGOVOR MILE BOBANA ZVONIMIRU DESPOTU O SLUŽENJU SV. MISE ZADUŠNICE POGLAVNIKU 18.11.2012

Odgovor Mile Bobana na pisanje Zvonimira Despota o služenju sv. Mise Zadušnice za Poglavnika dra. Ante Pavelića 18 studenoga 2012.
Kada sam pročitao u Verenjom Listu taj članak cijenjog novinara, nakladnika i izdavača Zvonimira Despota, nisam se mogao suzdržati a da mu ne odgovorim na njegov stav i način pisanja o Misi Zadušnici koja se služi za pokojnike bez razlike na ljubitelje ili ne ljubitelje istih.
Pedesetih godina prošlog stoljeća u Parizu simpatizeri Staljina su sližili sv. Misu Zadušnicu za Staljina u Crkvi Madleine. Veliki dio Francuza antikomunističkih osjećaja se je energično suprostavio tome, ali je dobio odgovor od onih svećenika koji su nazočili i služili tu sv. Misu Zadušnicu za Staljina, da je ta sv. Misa bila za pokoj duše Staljinu kao kršćaninu i da mu Bog dušu spasi i njegove velike počinjene grijehe oprosti.
Tako je počelo poznanstvo između Zvonimira Despota koje se je razvilo u hrvatsko prijateljstvo iz kojeg se došlo do zajedničke suglasnosti da se tiska jniga “PISMA VJEKOLSAVA MAKSA LUBURIĆA 1952-1969”.
Mile Boban, Otporaš.
Mile Boban
Sun 11/18/2012 9:39 PM
  • You;
  •  zvonimir.despot@vecernji.net;
  •  zvonimir.despot@gmail.com
Poštovani prijatelju i dragi gospodine,

Slučajno naletih na ovo, pročitah i zamislio se: dali je to još uvijek moguće da ljudi ako hoće nešto napisati o prošlosti i iz prošlosti rata NDH (jer imamo danas dva rata: Domovinski i onaj iz NDH, kako bi ljudi mogli razlikovati vojnike, borce, tada Ustaše, danas Branitelje a borci za Hrvatsku Državu i jednog i drugog rata, iako su i jedni i drugi ginuli za istu Hrvatsku od osam (8) slova) moraju najprije se naljutiti, nažestiti, ono po jugoslavenski, pa ošiniti po Hrvatima, onim Hrvatima koji su nesebično sebe žrtvovali za stvar Hrvatske Države, a ne za stvar ustaštva ili bilo koje političke ideologije. Po mome shvaćanju, ovdje u ovim dolje niže opisima, kako ja to vidim, napadanjem na ustaštvo kao ideja za borbu hrvatske države, napada se i ocrnjuje naša zemlja Hrvatska, je isto kao napadati Crkvu zbog zli svećenika homoseksualaca, i sl. ostaju crne mrlje i na Crkvi kao ustanovi. Zar se danas, poštovani i dragi gospodine Despot, ne može o ratu NDH pisati bez mržnje, bez predrasuda, bez političkih natruha i ideoloških naturivanja? Pisati ISTINU, onu našu HRVATSKU ISTINU! Da Vas samo podsjetim, prije nešto više od tri godine pisao sam na portalu javno.com i imao sam osobnu stranicu HRVATSKA I USTAŠTVO. U travnju 2009. zamolio sam jednu mladu novinarku pod korisničkim imenom “broken” da nešto napiše povodom 40 godišnjice pigibije generala Maksa Luburića. Pristala je i ujedno zamolila da joj dostavim prikladni material, što sam rado učinio. Poslao sam što god je trebalo za tu prigodu. Primila je. Napisala članak: RECI ISTINU I RAZBIŠE TI GLAVU. https://otporas.com/reci-istinu-razbise-ti-glavu-kaze-maks-luburic-general-drinjanin-u-svom-govoru-hrvatima-za-deseti-travnja-196 Kada sam članak pročitao, naravno da sam joj javno zahvalio a osbno sam tražio razlog zašto je neke ključne stvari izbacila a ubacila one kriminalno loše druge. Odgovorila mi je da je morala sve izmijeniti i napisati kako su joj Administratori naložili. Ako je to tako danas u RH i mora se slijediti politička klima partizanskih sinova ako misliš nešto javno pisati, onda je to žalostno. To toliko o tome.

Da li još pratite PISMA MAKSA LUBURIĆA? Da li namjeravate posjetiti USA i Texas, a ja vas srdačno pozivam, kako sam Vam i u prošlom e-mail-u rekao? Neki dana mi je jedan Hrvat koji prati ova pisma poslao sva pisma (nekih pedesetak) svojeg oca koje mu je general pisao počevši od 1952 pa do 1959. Pisma su u kopijama, tako mi je preko telefona rekao, jer je želio zadržati originale. Pisma su jako zanimljiva, osobito jedno od 4 stranice kojeg je general pisao 7.XI.1955., gdje opisuje situaciju Poglavnika u Argentini, svrgavanje Perona, dolazak nove revolucionarne vlasti i novog predsjednika Argentine generala Leonardi, te pismo završava: “Samo za Tebe – pročitaj i spali”.

Uz iskrene želje izvolite primiti moje iskrene pozdrave.

Bog! Mile Boban.

FORUM DDRRH
Studeni 18, 2012, 21:45:23 *
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Novosti:
Forum Pomoć Prijava Registracija
 Str: 1 … 18 19 [2021 22 23   Dolje
Ispis
Autor Tema: KOLUMNE  (Posjeta: 8591 )
0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.
Ante91

Administrator
forumski inventar
*****
Offline Offline

Spol: Muški
Postova: 8.630

« Odgovor #285 : Prosinac 30, 2010, 16:47:28 »

Sramota i uvrede na misi za Antu Pavelića

Sveta misa zadušnica za poglavnika NDH Antu Pavelića, koja se godinama služi u isusovačkoj bazilici u Zagrebu, izazvala je očekivano negativne reakcije. No, bilo bi svakako pošteno razdvojiti samu svetu misu i njezin smisao od onoga što je na njoj izrečeno te što se s misom još htjelo. Ponajprije, bez obzira tko bio za života i što učinio, nitko nikome ne može zabraniti molbu za služenje mise zadušnice za nečiju dušu, pa tako ni za Pavelića.

Misa je vjernički čin koji nema niti bi trebao imati ikakve veze s politikom. Glasnogovornik Hrvatske biskupske konferencije Zvonimir Ancić dobro je to obrazložio: “Mi se molimo za svakog pokojnika kao čovjeka i u tom smislu ništa nije sporno. Ne ulazimo u prosudbu njegovih djela. Moli se za one koji su najgori zločinci do onih najsvetijih, i to da im se Bog smiluje. Najbolji primjer toga je što je kardinal Kuharić držao misu za Jakova Blaževića, državnog tužitelja u procesu protiv Alojzija Stepinca. Tu nema prosudbe nego jednostavno želimo moliti za svakog čovjeka, jer vjerujemo da konačni sud može dati samo Bog”.

Naravno, svećenik bi trebao biti svjestan situacije kad služi misu za osobu kao što je Pavelić, trebao bi biti odgovoran za svoje postupke i riječi. Najbezbolnije je držati se teksta u misalu i obreda mise, i nitko ništa ne bi mogao prigovoriti. Na žalost, to nije slučaj sa zadušnicom za Pavelića koja je iz godine u godinu opterećenje za Katoličku crkvu jer je njezini pojedini svećenici, predvođeni p. Vjekoslavom Lasićem, zloupotrebljavaju za javno proklamiranje stavova koji ne samo da su povijesno prevladani nego su i uvreda za sve žrtve ustaškog režima kojemu je Pavelić bio na čelu. Jer ni jedan odgovorni svećenik ne bi kao Lasić rekao da je Pavelić u raju, niti bi rekao ono što je napomenuo isusovac p. Stanislav Kos, da je misno slavlje pokušaj da se Paveliću „odužimo na najbolji mogući način za sve za što nas je zadužio“. Tako nešto može reći samo netko tko je posve neodgovoran i tko je slijep na povijesne činjenice i realitete. Još je veći Lasićev promašaj kad kaže kako bi služio misu i za Tita, ali bi prije nje imao znanstveni uvod u nju kako bi dokazivao Titove masovne zločine, koji su dakako neosporni. Ali zašto dvostruka mjerila? Jer Pavelić nije ništa manji ratni zločinac od Tita, ako idemo razmatrati u tim kategorijama, bez obzira ubio on osobno vlastitom rukom nekoga ili ne, i bez obzira na broj žrtava koji je iza njih ostao. Ne treba smetnuti s uma da za žrtve Bleiburga i Križnog puta veliku povijesnu odgovornost snosi upravo Pavelić koji je narod i vojsku izdao, a on pobjegao! Zato je posve neodgovorno od isusovačkih i dominikanskih poglavara što napokon misu zadušnicu ne svedu na vjerski obred. Ovakva misa koja služi za proklamiranje promašenog povijesnog revizionizma samo je bruka i sramota kako za Crkvu tako i za današnju Hrvatsku, za sve nas koji osuđujemo svaki totalitarizam te pokušavamo graditi i razvijati demokraciju. Ovo nema veze s demokracijom, nego je riječ o najobičnijem politikantskom egzibicionizmu!

Žalosno je, međutim, da gotovo sva hrvatska desnica, od HSP-a do krajnjih posve beznačajnih ultradesničara kao što su Mladen Schwartz i njegova Nova hrvatska desnica, svoj politički život vrti neprestano oko 1941., Pavelića i NDH, kao da joj je ondje vrijeme stalo. Pravaški vođa Anto Đapić godinama je pokušavao oprati imidž HSP-a kao crnokošuljaške stranke, kao one koja koketira s ustaštvom. Za to je trebao poslužiti Mate Granić, pa onda i Jakov Sedlar koji ga je povezao sa Židovima. Vrhunac tog „pranja“ trebao je biti 2005. posjetom Izraelu i Yad Vashemu, kao i njegovo žaljenje za holokaust. No da to zapravo i nije bilo baš iskreno potvrdio je na kraju Đapić osobno pri formalnom odlasku s čela stranke prije godinu dana, kad je sve jasno i glasno pozdravio sa „Za dom spremni“! I onda još za to dobio gromoglasan pljesak. Đapićevo “pranje” bilo je zapravo najobičnije političko licemjerje. Prije nego što je izrekao taj pozdrav, Đapić ga je još pokušao relativizirati s bojovnicima HOS-a koji su ga, po njemu, oprali tijekom Domovinskog rata, baš kao što i Thompson uporno tvrdi da je „Za dom spremni“ stari hrvatski pozdrav. A on to nije, nego je to kovanica koju je uspostavio ustaški režii uz onaj još širi pozdrav „Za Poglavnika i dom spremni“ bio je to službeni pozdrav ustaškog pokreta i Nezavisne Države Hrvatske, baš kao što su komunisti godinama imali službeni pozdrav „Smrt fašizmu, sloboda narodu“.

Ima onih koji se upinju taj ustaški pozdrav relativizirati, pa će reći da je to zapravo čisti domoljubni izraz, da njegova semantička svojstva treba razlikovati od identifikacije s ustaštvom, pa da zato od njega ne treba odustati. U relativiziranju se ide čak tako daleko da se tvrdi kako usporedba sa “Sieg Heil” ne stoji, jer da “pobjeda” u tom pozdravu stoji u kontekstu nacističkog programa podjarmljivanja drugih, dok kod “Za dom spremni” vlastiti smisao tog izraza nema nikakav element koji bi ga povezivao s bilo kakvom kriminalnom idejom, nego da je on isključivo domoljuban. Čak se ide tako daleko da se stalno spominje opera „Nikola Šubić Zrinski“, jer da već tamo imamo pozdrav „Za dom, za dom“, što je posve netočno. Jer u toj operi to uopće nije intonirano kao službeni pozdrav, nego isključivo kao dio stiha.

To su sve, međutim, isprazni argumenti. Jer zašto bi onda danas svastika kao simbol bila zabranjena, a u povijesti je možemo naći kao prastari simbol koji je dio slavenske mitologije, hinduizma, nalazi se na stećcima iz srednjovjekovne Bosne… Podrijetlo tog simbola nema veze s Hitlerom i nacistima, ali upravo zbog toga jer je to bio simbol nacističkog pokreta, svastika se danas smatra nacističkim simbolom i stoga je neprihvatljiva. I nikome ne pada na pamet da je ističe, jer je to zakonski strogo kažnjivo. Tako i „Za dom spremni“ može biti domoljubni izraz, ali njega je ustaški pokret koristio u provođenju svoje rasne politike koju je preuzeo od nacista, i tu bi trebala prestati svaka rasprava o njemu. Razlika je samo u tome što u nas zakonski taj pozdrav nije zabranjen, i njegovo isticanje nije kažnjivo, kao što je to sa “Sieg Heil”.

I da se vratim na Pavelića i misu. Zadušnica nije sporna, ali doista postaje sramotno da se ona ovako zloupotrebljava, a da nitko od nadležnih crkvenih poglavara napokon ne reagira. Jer onda se stječe dojam da i oni tako misle! Činjenica je da u Hrvatskoj nema ni jedne relevantne političke snage koja teži povijesnoj i političkoj rehabilitaciji ustaštva. No svako aludiranje na ustaštvo, bilo pozdravom, znakovljem, pa čak i crninom, ne vodi dobrome, ni državi i narodu. Isto kao što je posvemašnja zabluda stalno relativiziranje komunističkih zločina i njihovo nesankcioniranje. Apologeti ustaša i komunista ne mogu biti budućnost Hrvatske. Ovoj zemlji i narodu trebaju zdravi hrvatska desnica, ljevica i centar, domoljubni i sa zajedničkom osudom svih totalitarističkih sustava i njihovih vođa.

Zvonimir Despot